شهید سلیمانی خار چشم دشمنان ایران و اسلام بود/ پرچم مبارزه با استکبار بر زمین نخواهد افتاد
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۱۸۹۷
سردار حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: سردار سلیمانی بزرگ مردی بود که به مدت ۴۰سال علم دفاع از این انقلاب چه در روزهای جنگ و چه بعد از جنگ را در دفاع از اسلام انقلاب و رهبری بر عهده داشت و همواره یار مظلومان و خاری در چشم دشمنان این انقلاب بود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در مراسم اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که با حضور دبیر تشخیص مصلحت نظام در سنندج برگزار شد اظهار داشت: سردار سلیمانی بزرگ مردی بود که به مدت ۴۰سال علم دفاع از این انقلاب چه در روزهای جنگ و چه بعد از جنگ را در دفاع از اسلام انقلاب و رهبری بر عهده داشت و همواره یار مظلومان و خاری در چشم دشمنان این انقلاب بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سردار حسینی افزود: این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش را به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.
وی امنیت را بزرگترین دستاورد شهید سلیمانی و عامل محبوبیت او دانست و افزود: او این امنیت را برای حفاظت از دو امانت مهم الهی یعنی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به ارمغان آورد.
وی اذعان کرد: امریکا خواست از شکستش در عراق و منطقه انتقام بگیرند و گرچه ایشان مظلومانه ترور شد اما شخصیت فراملی ایشان امروز به الگویی جهانی تبدیل شده است و حتی برخیها در آمریکا هم از ایشان به عنوان بزرگمرد و مجاهد یاد میکنند.
سردار حسینی اذعان کرد: امروز ما وظیفه داریم از نظام و رهبری دفاع کنیم دفاع از نظام همچنان که شهید سلیمانی و یار وفادارش شهید ابومهدی المهندس به آن عمل کردند باید از نظام دفاع کنیم.
فرمانده سپاه بیت المقدس گفت:دشمن ددمنش باید بداند که در خیال واهی به سر میبرد و بداند که پرچم مقاومت و مبارزه را بر زمین نخواهیم گذاشت و تا آخرین نفس راه حاج قاسم ها را ادامه خواهیم داد و اجازه نخواهیم دادخون سردار محبوب دلها و همرزمان وهمراهانش پایمال شود.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه عنوان داشت: به برکت خون این شهید در کل کشور و به طبع آن در کردستان طرح شهید سلیمانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد که این حرکت به برکت خون شهید سلیمانی کاهش مبتلایان را رقم زد.
فرمانده سپاه کردستان اضافه کرد: این طرح به صورت محلهمحور برگزار میشود و توانسته نقش مهمی در کنترل کرونا ویروس داشته باشد.
سردار حسینی با اشاره به اینکه قبل از اجرایی این طرح در آذر ماه تمامی شهرستانهای استان در شرایط قرمز بودند اضافه کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی 73 درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا و 57 درصدی بستریشدگان در استان کاهش یافته است.
انتهای پیام/
منبع: دانا
کلیدواژه: فرمانده سپاه بیت المقدس سردار حسینی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سه جریان مخالف استاد مطهری
مبلغ: غیر از کسانی که به لحاظ دینی با ایشان در تضاد بودند، متدینان و حتی برخی روحانیون هم در قبال او موضعگیری داشتند. ما چند جریان را در مقابل استاد مطهری میبینیم.
نخست جریان ولایتیها که نسبت به مطهری بیمهریهایی داشتند و هنوز هم دارند. جریان دوم جریانهای سنتی در معارف اسلام بودند. جریان سوم گروهی از انقلابیون که استاد مطهری را مورد اتهام قرار میدادند.
رفتار جریان اول: استاد مطهری نسبت به ولایت، مواضع صریح و مستدلی دارد. رسالهای هم در این رابطه تالیف کرده است. در آن رساله هم بر ولایت سیاسی اهل بیت علیهمالسلام استناد کرده و هم بر ولایت معنوی و باطنی آنها. علاوه بر اینها، ایشان از آثار استدلالی که در این زمینه تالیف شده است، استقبال کردند مثلا در مقالهای از «الغدیر» علامه امینی دفاع کردند. با همهٔ این تلاشها چرا عدهای ولایتی با ایشان مخالف بودند؟
این انتقادات ناشی از آن است که این گروه توقع داشتند استاد مطهری در میدان لعن و سب وارد شود و در مورد تبری نسبت به برخی شخصیتهای مورد احترام اهل سنت به صراحت موضعگیری کند. شهید مطهری اهل اینگونه مقابلهها که امت اسلامی را با اختلاف مواجه میکند، نبود. این جماعت به همین علت دربارهٔ او موضعگیری منفی میکردند، ولایت او را ضعیف میشمردند و از این جهت او را مورد نقد و اعتراض قرار میدادند.
رفتار جریان دوم: این جریان که تشابه زیادی با جریان اول دارد، معتقد بودند شهید مطهری یک عالم متجدد است و برای اینکه از اسلام دفاع کند، برخی احکام اسلام را نادیده میگیرد. این افراد با تجددگرایی استاد مطهری مخالف بودند و معتقد بودند نظرات او با استدلال سنتی سازگار نیست. مثلا شهید مطهری از اینکه زنان با رعایت پوشش اسلامی در فعالیتهای اجتماعی حضور داشته باشند دفاع کرده است. ولی این گروه سنتی معتقد بودند این الگو، الگوی اسلامی نیست بلکه الگوی برگرفته از غرب است.
در بین علمای ما افراد نسبتا زیادی بودند که به این دلیل با افکار شهید مطهری مخالف بودند. یکی از همین افراد که سابقهٔ تحصیل نزد استاد مطهری داشت، کتاب مسئلهٔ حجاب ایشان را مورد نقد قرار داد، حواشی برای کتاب نوشت و برای استاد مطهری فرستاد. در آن حواشی، طعنههای زیادی با همین جهتگیری علیه استاد مطهری وجود دارد. شهید مطهری از این اتهامات بسیار متاثر میشود و ذیل آن حواشی مینویسد از چیزهایی که من از آن نمیگذرم این افتراهاست. این گروه خیلی به استاد مطهری فشار میآوردند.
مطهری در میان همصنفان خودش هزینه میداد ولی دست از روشنگری دین برنمیداشت. اگر ایشان میخواست تسلیم پسند عوامالناس شود آثاری مثل تحریفات عاشورا نمینوشت و سکوت میکرد کما اینکه هملباسان او سکوت میکردند و مورد احترام مردم قرار میگرفتند. حرف شهید مطهری همین است که نتیجهٔ کتمان حقیقت عذاب الیم است.
رفتار جریان سوم: شهید مطهری از همراهان امام در انقلاب بود، در جریان نهضت حضور داشت ولی بسیاری از انقلابیون با او مشکل داشتند. این مشکل از دو جهت بود یکی مشکل نظری و دوم مشکل عملی. مشکل نظری این بود که عدهای به نام انقلابیون میخواستند همهٔ اسلام را در انقلاب خلاصه کنند. انگار اسلام مساوی با انقلاب است و هیچ چیز دیگری از اسلام را به رسمیت نمیشناختند. این جریان همهٔ ارزشها را در انقلاب میدید. انگار غیر از انقلاب در اسلام چیزی نیست. مطهری با چنین تفکری مشکل داشت و مقابل آن میایستاد.
از نظر مطهری، اسلام مبارزه دارد ولی این یکی از ارزشهای اسلام است. مطهری خطاب به این گروه تندرو مینویسد:« از نظر شما تمام مسائل قرآن بر محور انقلاب است».
استاد مطهری در برابر این سه جریان ایستاد و جان خودش را فدا کرد. بیان مطالب آسیب شناسی های فکری در زمان و شرایط انقلاب کار سختی بود و کسی دیگری جز ایشان مقابل این جریان های افراطی نایستاد.
* استاد حوزه و پژوهشگر دین / * منتشر شده در مجله خیمه اردیبهشت 1403
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902693